sobota, 28 października 2017

Uniwersalna gwiazdka - kursik



Witam wszystkich serdecznie i ciepło.
Mam dziś dla Was obiecany kursik. Przygotowałam go na gościnny występ na blogu DIY w ramach wyróżnienia za "Samotność klauna".
Święta coraz bliżej i wszyscy powoli zaczynamy przygotowywać świąteczne prace, szukamy nowych i oryginalnych rozwiązań. Moja propozycja to odrobinę nietypowa forma kartki, która może być również zawieszką na choinkę. Kartka ma formę gwiazdki i prezentuje się tak:
Zaczynamy od przygotowania prostego szablonu.
Szablon oparty jest na krótszym boku kartki A4. Jest to trójkąt równoboczny. Myślę, że nie wymaga dodatkowych wyjaśnień.
Bigujemy wszystkie wewnętrzne linie na szablonie,
i zaginamy w sposób pokazany na kolejnym zdjęciu.
Po złożeniu otrzymujemy taką oto gwiazdkę.
Teraz wystarczy gwiazdkę ozdobić w dowolny sposób. Docinamy ozdobne elementy na wszystkie "ścianki" naszej gwiazdki i naklejamy. Ja wykorzystałam kawałki świątecznych papierków.
Tak wygląda nasza gwiazdka po oklejeniu:
Życzenia wypisałam na trójkątnej karteczce pasującej do wnętrza gwiazdki.
Dodatkowo na krawędziach gwiazdki nakleiłam półperełki.
Gwiazdka jest gotowa.
Można jeszcze dokleić ozdobny sznureczek do zawieszenia gwiazdki. To podstawowa i najprostsza forma, możemy ją jednak dowolnie modyfikować. Dodając dodatkową linię na szablonie (zaznaczyłam ją na czerwono) otrzymamy formę bardziej przestrzenną.
Przygotowany szablon wygląda tak:
Tym razem do ozdobienia ścianek wykorzystałam drobne ścinki różnych papierków.
Oklejony szablon wygląda wygląda tak:
I po złożeniu:
W środek wkleiłam życzenia a na zewnętrznych trójkątach nakleiłam ozdobne gałązki wykonane z masy.
Gwiazdka prezentuje się tak:
Na koniec jeszcze jedna propozycja. Taki szablon niekoniecznie musi się kojarzyć ze świąteczną zawieszką. Możemy go potraktować jako ozdobną formę składaczka i ozdobić w dowolny sposób. Oto moja propozycja:
I jak Wam się podoba taki pomysł? Myślę, że ten szablon można wykorzystać na wiele sposobów otrzymując za każdym razem inny efekt.
A już w następnym poście wyniki candy :)
Życzę wszystkim miłego, weekendowego wypoczynku!






60 komentarzy:

  1. Ostatnio na blogach moda na składane gwiazdki :) Chyba też spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dotąd nie trafiłam ale to fajny pomysł, zawsze jakaś odmiana.
      Dziękuję Aguś za odwiedziny :)

      Usuń
  2. Kursik jest wspaniały !!! Gwiazdka - rewelacyjna !!! Po prostu - super !!! Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleńko i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  3. Ewuniu, ale ta gwiazdka jest piękna. Będę musiała skorzystać z Twojego kursu.
    Buziaczki, kochana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję Małgoniu, wiem jak lubisz składaczki :)
      Dziękuję i mocno ściskam.

      Usuń
  4. Śliczna gwiazda! Jako ozdoba i jako prezent. Kursik też przejrzysty, na pewno skorzystam ;) Przy okazji, zapraszam do siebie na mini candy! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Ann-nusiu, dziękuję. Na candy oczywiście wpadnę :)
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  5. Bardzo pomysłowe te Twoje gwiazdki. Mam już przygotowane właśnie takie gwiazdki muszę je jeszcze ozdobić. Pozdrawiam Cię cieplutko:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Adrianko, że nie tylko mnie zachwyciły. Dziękuję za miły komentarz i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  6. pomysł jest genialny! dziękuje na pewno skorzystam:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Reniu, wpadnę obejrzeć :)
      Miłej niedzieli!

      Usuń
  7. Ewuniu jesteś wielka !! świetny ten kurski a efekt końcowy rewelacja !!
    Dziękuję, już sobie zapisałam co bym nie zgubiła do niego drogi .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, cieszę się że Ci się podoba.
      Przesyłam uściski!

      Usuń
  8. Świetny kursik! Dziękuję Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi miło, jeśli się przyda :)
      Pozdrawiam Cię Aniu bardzo ciepło.

      Usuń
  9. Wow, Ewa!!!!! Super!!!! Beautiful!!!! Great!!!! I love your card, my friend. Thank you for sharing the pattern! Kisses!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie - dziękuję Mia!

      Usuń
  10. Dziękuję Ewuniu, może nawet ja dam radę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna Basiu, że dasz radę - powodzenia.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  11. Ewuniu! Ale super Gwiazdki, Każda wersja jest Piękna - Pozdrawiam Cię Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  12. Świetny pomysł Ewuniu! Skorzystam na pewno i już mi chodzi po głowie pewne zastosowanie... Oj ta moja głowa nie nadążam za nią:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Oleńko i już jestem ciekawa Twojego pomysłu.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  13. Ewuniu świetna gwiazdka, świetny pomysł i kursik bardzo fajnie napisany. Zdecydowanie skorzystam i to już niebawem. Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale Haniu, robi się je bardzo przyjemnie i myślę, że mogą być fajną alternatywą dla kartki tradycyjnej.
      Dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  14. No genialne po prostu:)). Zaraz lecę szukać fajnych papierów i będę takie robić. Dzięki Ewuś. Buźka:))

    OdpowiedzUsuń
  15. witam Cię kursik super wykonanie rewelacyjne bardzo podoba mi się ta ostatnia z kwiatkami buziaki

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł i bardzo czytelny kursik Ewuniu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko i cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Ewuniu, kursik bardzo przejrzysty a konstrukcja karteczki super. Faktycznie może być piękną ozdobą choinki czy okna świątecznego. Kiedyś chętnie skorzystam z Twojej podpowiedzi i zainspiruję się tym fajnym kursikiem.
    Uściski i cieplutkie pozdrowienia na nadchodzący tydzień:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi miło Halinko. Dziękuję za miły komentarz i również życzę Ci udanego tygodnia.

      Usuń
  18. Ewuniu, świetny pomysł i wart zapamiętania! Mnie się bardzo podoba uniwersalność tej kartki-składaczka, bo jak pokazuje ostatni przykład można jej nadać różny charakter.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko. To rzeczywiście uniwersalny składaczek i można go wykorzystać na wiele sposobów. Przesyłam serdeczne uściski.

      Usuń
  19. Jak nic, muszę z tego kursiku kiedyś skorzystać. Świetny pomysł Ewuniu i jak zawsze super wykonanie. Kartka taka inna, oryginalna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu, cieszę się że Ci się spodobał pomysł.
      Przesyłam buziaki!

      Usuń
  20. Bardzo, bardzo mi się podoba- genialny w swojej prostocie, aż rączki świerzbią.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście bardzo prosta "konstrukcja" i robi się szybciutko - serdecznie polecam. Pozdrawiam Cię Madziu bardzo ciepło.

      Usuń
  21. Przepiękne są te gwiazdy i do tego kurs jest bardzo czytelny :) Super, że można je wykorzystać nie tylko na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, może kiedyś i Ty skorzystasz z kursu.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  22. fajna ta gwiadzka musze sprobować zrobić

    OdpowiedzUsuń
  23. Ewuniu kursik zapisuje i oczywiście spróbuje go w niedługim czasie wypróbować. A te listki z masy no poprostu cudeńko. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super kursik, dokładnie przedstawiający co i jak. Ostatnią wersję gwiazdeczki szybko wykorzystam jako inspiracje do własnej kartki. Dzięki za świetne podpowiedzi.
    Serdeczności przesyłam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Alinko, że Ci się spodobało. Ja również przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

      Usuń
  25. Ewuniu. Twój kursik jest dobrze dobrze napisany i zachęcający, że aż sama nabrałam ochoty na składanie gwiazdek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale Dorotko, może spróbujesz?
      Dziękuję za miły komentarz i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  26. Dziękuję Ewuniu za kursik,może i ja coś złożę :)
    Gwiazdeczki w Twoim wykonaniu są piękne.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Małgosiu, bardzo dziękuję i przesyłam uściski!

      Usuń
  27. O raju! Ewuniu! Ja chyba jednak spróbuję. Wspaniale pokazałaś i wytłumaczyłaś jak taką gwiazdkę wyczarować więc nawet taka manualna pokraka jak ja może sobie poradzi :-) Póki co spróbuję z kolorowych kartoników, może na początek bez ozdób ;-) Serdeczności, dziękuję za ciekawy pomysł i przekazanie wiedzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale Andrzejku - trzymam kciuki! Mam nadzieję, że się pochwalisz efektem?
      Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  28. Genialna forma kartki! Na pewno wykorzystam kiedyś Twój pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  29. I ja dołączam do grona wielbicieli Twojego kursiku i niebawem wykorzystam. Chwilowo męczę sie z pewna 40 rocznicą ślubu tzn. Jedna karteczke zrobilam ale bede robic drugą bo jakoś nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno obie będą znakomite Gosiu! Cieszę się, że i Tobie spodobał się ten kursik :)
      Przesyłam buziaki.

      Usuń
  30. Bardzo dziękuję za kurs, oto moje gwiazdki http://eetoilee.blogspot.com/2017/11/kartki-gwiazdki.html?m=1 zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam i widziałam, wyszły ślicznie!!!
      Pozdrawiam Cię Dario bardzo ciepło.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.